sposób zarządzania firmą, którzy uwzględnia zróżnicowanie pracowników – pod względem wieku, płci, rasy, (nie)pełnosprawności, wyznania, wykształcenia, doświadczenia zawodowego, stylu życia itp. – i stara się z niego uczynić atut. U podłoża tej koncepcji leżą akceptacja istniejących między ludźmi różnic i uznawanie ich za potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa. Firmy, które wykorzystują narzędzia zarządzania ludźmi ze świadomością istniejących między nimi różnic, są w stanie uzyskać lepsze efekty w wielu obszarach: różnorodne zespoły częściej dochodzą do przełomowych odkryć i łatwiej dostosowują się do zróżnicowanych potrzeb klientów, tworzą też sprzyjające środowisko do rozwoju talentów. Zarządzanie różnorodnością przekłada się na dobre postrzeganie organizacji przez jej klientów oraz pracowników.
Niniejsza strona internetowa jest wspierana w ramach Programu Unii Europejskiej "Prawa, Równość i Obywatelstwo", w projekcie pn. "Rodzina i praca – to się opłaca!". Wyłączną odpowiedzialność za treść niniejszej strony ponosi autor. Komisja Europejska nie odpowiada za skutki związane z użyciem informacji zawartych na stronie. Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej niekoniecznie odzwierciedlają stanowisko lub opinię Komisji Europejskiej.