Przerwy w pracy
Co to jest?
Część firm wprowadza w ciągu dnia pracy dodatkową przerwę (zwykle godzinną), którą pracownik może przeznaczyć na posiłek i regenerację sił lub załatwienie spraw prywatnych. W niektórych firmach przerwy te są obowiązkowe, co oznacza, że pracownicy muszą później zostać w pracy godzinę dłużej. Z punktu widzenia pracowników znacznie lepszych rozwiązaniem jest pozostawienie im przez pracodawcę wyboru, czy skorzystać z takiej przerwy, czy nie.
Główny beneficjent
Wszyscy pracownicy.
Korzyści
Dla pracodawcy | Dla pracownika |
---|---|
|
|
Charakter prowadzonej działalności, ewentualne ograniczenia
Firmy różnej wielkości, zwykle rozwiązanie to dotyczy pracy biurowej.
Koszty
Koszty związane z dłuższym czasem pracy firmy – np. większe wydatki na ogrzewanie, oświetlenie, ochronę.
Potencjalne problemy
- Ryzyko spóźnień pracowników wracających po przerwie.
- Niezadowolenie pracowników z konieczności pozostawania w pracy godzinę dłużej.
Rekomendacje
- Jasne zakomunikowanie zasad.
- Danie pracownikom wyboru, czy chcą skorzystać z przerwy, czy nie.