Kampanie informacyjne dotyczące godzenia ról i zdrowego stylu życia
Informacje
Wielkość firmy |
Każda Firma
|
Główny beneficjent |
Wszyscy Pracownicy
|
Koszty |
Niskie
Średnie
|
Charakter pracy |
Wszystkie Rodzaje Pracy
|
Co to jest?
Poziom świadomości pracowników w obszarze mechanizmów godzenia ról, przeciwdziałania stresowi i wypaleniu zawodowemu i uprawnień pracowników będących rodzicami jest wciąż niski. Część pracodawców przejmuje na siebie zadanie upowszechniania wiedzy na te tematy poprzez szkolenia i kampanie informacyjne.
W ramach kampanii informacyjnych powstają m.in.: specjalne przewodniki dotyczące praw rodziców wynikających z Kodeksu Pracy oraz z wewnętrznych regulaminów firmy, materiały prezentacyjne, newslettery i artykuły na temat godzenia ról, zdrowego odżywiania, wpływu aktywności fizycznej na nasze samopoczucie itp.
W kampaniach pracodawcy wykorzystują różne kanały komunikacji, od tradycyjnych ulotek, broszur czy plakatów, po Intranet, media społecznościowe, szkolenia on-line oraz dedykowane platformy internetowe, np. pracownicy firmy Atos mogą korzystać ze specjalnego portalu, który pomaga zaplanować dietę oraz dobrać optymalny dla każdego zestaw ćwiczeń, a także zapoznać się z ciekawymi informacjami na temat zdrowego stylu życia. Dostęp do portalu mają również rodziny pracowników.
Główny beneficjent
Wszyscy pracownicy.
Korzyści
Dla pracodawcy | Dla pracownika |
---|---|
|
|
Charakter prowadzonej działalności, ewentualne ograniczenia
Podobne kampanie realizowane są głównie w firmach dużych, gdzie wspierają promocję całościowych programów work-life balance i well being. Nie ma jednak przeszkód, by także małe i średnie firmy upowszechniały wiedzę na temat godzenia ról. Wystarczy by ktoś, kto w firmie tę wiedzę posiada (np. był wcześniej na szkoleniu z tego zakresu), zechciał się nią podzielić z innymi.
Koszty
Koszty kampanii są trudne do oszacowania, a ich rozpiętość może być bardzo duża. Wystarczy porównać koszt opracowania ulotki z kosztem uruchomienia portalu informacyjnego. Każdorazowo trzeba wziąć pod uwagę zarówno koszty przygotowania kampanii, jak i jej przeprowadzenie.
Ryzyka
- Negatywny odbiór kampanii w sytuacji znaczącego przeciążenia pracowników. Może zostać wtedy odebrana jako działania pozorne.
Rekomendacje
- Kampania powinna być odpowiedzią na potrzeby pracowników – informować o ważnych dla nich kwestiach.
- Warto wciągnąć pracowników do udziału w kampanii poprzez dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami.