Drukuj

Dla wspólnego sukcesu – EY

Work-life balance w branży doradczej? W powszechnej opinii to nierealne. EY – światowy lider rynku usług profesjonalnych – dokłada jednak starań, by za wysokimi oczekiwaniami stawianymi pracownikom szła interesująca oferta zatrudnienia obejmująca wyjątkowe możliwości rozwoju, wsparcie w godzeniu różnych ról życiowych oraz atrakcyjne środowisko pracy.

Fundamentem polityki EY jest zasada zrównoważonego rozwoju, którą wspierają dwa uzupełniające się programy: rozwijania kariery – EYU oraz work-life balanceEY Care & Wellness. Z tych programów korzysta ponad 1600 ekspertów zatrudnionych w 6 biurach EY w Polsce: w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu. Program rozwojowy EYU polega na zdobywaniu różnych doświadczeń poprzez pracę projektową we współpracy z najlepszymi specjalistami, spersonalizowany program kursów i szkoleń oraz coaching i mentoring. Natomiast wdrożony 4 lata temu program EY Care & Wellness to szeroka oferta, obejmująca m.in. działania propagujące zdrowy tryb życia, odpowiedzialność społeczną, wspierające życie w rodzinie, bezpieczeństwo oraz pasje i zainteresowania pracowników. – Praca w EY jest odpowiedzialna i wymagająca, ale stanowi jednocześnie obietnicę sukcesu zawodowego i prywatnego – tłumaczy Anna Woźniak, menedżer ds. rekrutacji i employer brandingu w EY Polska. – Ludzie pomagają nam budować wartość naszej firmy, a my wspieramy ich w osiąganiu życiowych celów w zrównoważony sposób. Dbałość o rozwój pracownika i troska o jego dobrostan stanowią o naszych sukcesach.

W pracy i po pracy

Zakres świadczeń oferowanych pracownikom w ramach programu EY Care & Wellness jest szeroki i obejmuje m.in.: świadczenia, które mają zapewnić pracownikom dobre samopoczucie w pracy, możliwość realizowania swoich pasji i zainteresowań oraz dostęp do różnych usług po atrakcyjnych cenach.

Dwa razy w miesiącu, w ramach programu EY Care & Wellness, każdy pracownik może się zrelaksować w godzinach pracy podczas 10-minutowego masażu szyi i pleców. Codziennie do biura dostarczane są świeże owoce. Firma dba także o wysoki poziom atrakcyjności przestrzeni biurowej. – W EY staramy się odpowiadać na zmieniające się potrzeby obecnych i przyszłych pracowników – mówi Anna Woźniak. – Między innymi dlatego w ramach projektu Workplace of The Future tworzymy w naszych biurach nowy rodzaj przestrzeni, która sprzyja zarówno pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Sale spotkań ze ścianami pokrytymi warstwą, po której można swobodnie pisać, duże i w pełni wyposażone kuchnie oraz specjalnie przygotowane playroomy to tylko niektóre elementy przestrzeni, która powstała w dużej mierze dzięki pomysłom pracowników.

Wszyscy w EY korzystają z oferty firmy Benefit Systems (m.in. karty sportowe, bilety do kina, karty podarunkowe), a dodatkowo z różnego typu zniżek na usługi, np. w salonach kosmetycznych. Osobom zajmującym stanowiska poniżej menedżerskich przysługuje comiesięczne dofinansowanie z firmowego funduszu socjalnego. Jest to jedyna różnica w dostępie do benefitów ze względu na zajmowane stanowisko.

Koordynatorzy programu EY Care & Wellness we współpracy z firmami zewnętrznymi organizują ciekawe wykłady i warsztaty dotyczące m.in. zdrowego trybu życia, mody, urody, pierwszej pomocy.

EY ułatwia pracownikom dostęp do kultury. Mogą oni korzystać np. ze specjalnych ofert teatralnych. W ramach programu EY ArtClub promującego wewnątrz organizacji sztukę i kulturę mają też możliwość uczestniczenia w ciekawych wystawach oraz spotkaniach z twórcami. Ponadto firma współpracuje z warszawską ASP, a w jej siedzibie organizowane są wystawy młodych artystów.

EY ułatwia także pracownikom aktywny wypoczynek. Wszystkim zatrudnionym zapewniono dostęp do kart MultiSport i Pure. W ramach inicjatywy EY Biega chętni pracownicy mogą uczestniczyć w cotygodniowych treningach biegowych prowadzonych przez byłą zawodniczkę kadry olimpijskiej oraz w sponsorowanych przez firmę zawodach sportowych. W EY działa także Klub Ludzi z Pasją wspierający hobby i uprawianie sportów.

Dla mamy i taty

Ważnym elementem programu work-life balance w EY jest wsparcie oferowane rodzicom. Firma stara się zapewnić jak najlepsze warunki pracy zatrudnionym, którzy mają dzieci. W ramach EY Care & Wellness zainicjowano kompleksowy program EY Family. Młodzi rodzice zatrudnieni w EY otrzymali w firmowym intranecie dostęp do szeregu formalnych informacji związanych z macierzyństwem i powrotem do pracy po urlopie macierzyńskim, prawami i obowiązkami rodziców. Dla dzieci pracowników organizowane są mikołajki, Dzień Dziecka i inne wydarzenia angażujące całe rodziny do wspólnej zabawy. EY zachęca również pracowników, aby w ciekawy sposób spędzali czas ze swoimi dziećmi, np. w ramach programu EY Family firma organizuje imprezy oraz wycieczki dla całych rodzin.

EY oferuje pracownikom rodzinne karty sportowe oraz opiekę medyczną obejmującą także członków rodzin zatrudnionych. Z inicjatywy firmy w biurowcu, w którym mieści się warszawska siedziba EY, powstało przedszkole. Cieszy się ono dużym zainteresowaniem zwłaszcza podczas wakacji, gdy podobne placówki zawieszają swoją działalność. Pracownikom EY przysługuje ponadto – szczególnie atrakcyjna dla rodziców – możliwość pracy zdalnej oraz pracy w elastycznych godzinach. Firma wspiera zatrudnionych w odgrywaniu ról rodzicielskich poprzez organizowanie spotkań z ekspertami, np. z psychologiem dziecięcym na temat trudnego wieku u dzieci, bycia dobrą matką czy dobrym ojcem.

Ważnym elementem polityki rozwojowej pracowników EY jest doskonalenie umiejętności przywódczych poprzez odpowiednio przygotowany program. W przypadku kobiet, które decydują się na macierzyństwo, program ten dopuszcza alternatywną ścieżkę kariery. Zakłada ona większą swobodę w podejściu do rozwoju, a także możliwość korzystania z pracy zdalnej i elastycznych godzin pracy.

Od kilku lat w Międzynarodowym Dniu Rodziny przypadającym 15 maja EY bierze udział w akcji „2 godziny dla rodziny”, umożliwiając swoim pracownikom wcześniejsze wyjście z pracy, by mogli spędzić czas z bliskimi.

W odpowiedzi na potrzeby

EY stara się na bieżąco identyfikować i adaptować nowe programy i rozwiązania, które pozwalają dbać o dobre samopoczucie pracowników. – Wszelkie zmiany w zakresie oferowanych świadczeń wprowadzamy, biorąc pod uwagę pomysły i potrzeby naszych ludzi – wyjaśnia Anna Woźniak.

Co roku w EY przeprowadzane jest badanie satysfakcji z pracy. Jednym z diagnozowanych obszarów jest właśnie work-life balance. Firma przygląda się także oczekiwaniom kandydatów, prowadząc badania ilościowe i pogłębione jakościowe. Część projektów badawczych ma charakter globalny, np. w 2015 r. ukazał się raport z badania EY pt. Światowe pokolenia: globalne badanie wyzwań w obszarze równowagi między pracą a życiem osobistym.

EY ma zidentyfikowane employer value proposition i na tej podstawie prowadzi komunikację z pracownikami i kandydatami. – Główne filary naszego EVP to doświadczenie, wiedza, budowanie relacji. Te obszary rozpatrujemy w kontekście zrównoważonego rozwoju pracowników – mówi Anna Woźniak.

Informacje o programie EY Care & Wellness są rozpowszechniane wśród pracowników za pośrednictwem intranetu oraz poczty elektronicznej. Są też elementem komunikacji skierowanej do kandydatów. Na stronie EY znajdziemy informacje o przysługujących pracownikom świadczeniach, a także film dotyczący work-life balance w EY. Starania firmy o dobre samopoczucie pracowników są także komunikowane w mediach społecznościowych, głównie na facebookowym profilu EY Polska Kariera. – Coraz więcej kandydatów jest zainteresowanych tym, czy pracodawca zwraca uwagę na work-life balance. Między innymi te trendy, oczekiwania naszych pracowników i chęć zadbania o ich rozwój były przyczyną wprowadzenia programu EY Care & Wellness – zdradza Anna Woźniak.

 

Sprawdź swój work-life balance

Poleć znajomemu

logo_ue.jpg

Niniejsza strona internetowa jest wspierana w ramach Programu Unii Europejskiej "Prawa, Równość i Obywatelstwo", w projekcie pn. "Rodzina i praca – to się opłaca!". Wyłączną odpowiedzialność za treść niniejszej strony ponosi autor. Komisja Europejska nie odpowiada za skutki związane z użyciem informacji zawartych na stronie. Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej niekoniecznie odzwierciedlają stanowisko lub opinię Komisji Europejskiej.

logo-rip-stopka.jpg

Wykonanie Hostlab